۸ راه دیجیتالی برای نوآوری و ماندگاری برند شما در رسانه های اجتماعی!

بازاریابی رسانه های اجتماعی

در مقاله قبل به معرفی” اثرات بازاریابی دیجیتال در تبلیغات آنلاین “پرداختیم . در این مقاله “ ۸ راه دیجیتالی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی و ماندگاری برند شما“ را بررسی می کنیم . باما همراه باشید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

ما در یک جامعه مبتنی بر فن آوری دیجیتال هستیم. کشورهایی وجود دارند که شهروندانشان آب ندارند اما گوشی های هوشمند دارند. بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیری باورنکردنی بر تعاملات، کار، خرید و عادات زندگی دارد. به همین ترتیب، امروزه شرکت ها باید درک استفاده از جهان دیجیتال برای به حداکثر رساندن آگاهی و تاثیر برند خود داشته باشند. همچنین آنها با داشتن خلاقیت و نوآوری میتوانند متفاوت از رقبای خود عمل کنند.

۱-محتوای زیاد

آیا میدانید چه تعداد محتوا از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و برنامه های پیام رسانی مانند واتساپ منتشر می شود؟ رقم آن بسیار زیاد است؛ هر ۶۰ ثانیه ۳٫۳ میلیون نفر یک پست در فیس بوک می گذارند و ۲۹ میلیون پیام از طریق Whatsapp توزیع می شوند.

Rolex یک نمونه عالی از یک مارک کلاسیک است که از خلاقیت و نوآوری برای بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کند تا پیام خود را به مشتریان برساند. به عنوان یک نام تجاری ۱۱۲ سال سابقه دارد. با این حال، با ایجاد تصاویر با کیفیت بالا و جذاب از محصول  و با توجه به ماهیت کلاسیک و قابلیت اطمینان محصولات خود، این کار را انجام می دهد. استفاده از تصاویر شیک و مینیمالیستی در عکاسی، فیلم ها و کارهای تحریریه محصولات خود را برجسته تر نشان می دهد که برای مشتریان جلوه بیشتری داشته باشند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

۲-برداشت داده ها

تکنولوژی مدرن اجازه می دهد تا بازاریابان مقدار زیادی از دانش را در مورد مشتریان خود به دست آورند با این حال، شرکت ها باید بدانند چگونه و در کجا از این اطلاعات استفاده می کنند برخی از بهترین راههای دستیابی به این عبارت عبارتند از:

  • دانستن معیارهایی که برای موفقیت شرکت مهم هستند، مهمترین عامل موفقیت در کسب اطلاعات، شناختن آنچه سازمان شما می خواهد از آن کسب کند. کلید مهم این است که  نتایج کسب و کار چه چیزی را مشخص می کند و چگونه این داده ها اندازه گیری شده و چگونه بر کسب و کار وسیع تاثیر می گذارد.
  • داشتن کارکنان با مهارت های تحلیلی برای پردازش داده ها. اگر تمام داده های جهان را داشته باشید وقتی مهارت و نوآوری ندارید بی فایده است. بینش از داده ها چیزی است که می تواند یک کسب و کار را هدایت کند و به آنها در درک رفتار و نقاط درد یک مصرف کننده کمک کند.

۳-شفافیت تقاضا

در دنیای دیجیتال امروز، مشتریان می خواهند در مورد شرکت هایی که با آنها ارتباط برقرار می کنند و از آنها خریداری می کنند، بدانند. برای ساختن مارک های وفادار باید شفافیت داشته باشند و شخصیت خود را به صورت آنلاین به همراه رفتار اخلاقی نشان دهند این امر در مورد محصولات غذایی صادق است. زیرا مصرف کنندگان  مایل اند که در مورد چیزهایی که می خورند بیشتر بدانند.

۴-ترویج اطلاعات

کسب و کار شما با داشتن داده هایی در مورد مشتریانتان میتواند باعث اشنایی شما با انها شود، شرکت های هوشمند از این اطلاعات برای ایجاد پیام های بازاریابی بسیار شخصی استفاده می کنند. این امر شخصی سازی را یک ابزار قدرتمند می کند، زیرا ۸۵ درصد از کاربران احتمال دارد که محصول را خریداری کنند.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه پیشرفت کرده است EasyJet است. برای جشن ۲۰ سال در کسب و کار، این شرکت داده های خود را تجزیه و تحلیل کرد تا ببیند چه داده هایی از مشتریان جمع آوری می کند و اطلاعات در مورد سفرشان را پیدا کرد. در نتیجه یک کمپین ایمیل با استفاده از تصاویر و لینک ها ایجاد کرد. این کمپین برای گفتن داستان هر مشتری از اولین پرواز خود در پروازهای آینده، ایجاد شد تا حقایق جالب در مورد سفر خود را بگوید و توصیه های برای سفر های آینده  بدهد.

۵-گروهی جدید از تأثیرگذار

رسانه های اجتماعی و ویدئویی مانند یوتیوب، افراد عادی را قادر می سازند تا به شدت تأثیرگذار باشند. که به این افراد تأثیرگذار، اینفلوئنسر (Influencer) می گویند.

البته شرکت ها نیازی به استخدام افراد مشهور برای تایید محصولات خود ندارند تا میلیون ها نفر از مردم را به محصول یا خدمات خود علاقه مند کنند.

در حال حاضر، افراد عادي بدون مدارک و جزييات می توانند بر کسانی که در رسانه هاي اجتماعي هستند ، تأثير بگذارند.

۶-بازی گرفتن

تکنولوژی دیجیتال با سرعت فوق العاده سریع تغییر می کند؛ اغلب این تغییرات بی رحم به نظر می رسد این تغییرات به کارکنان بخش های مختلف نیاز دارد تا بتوانند به سرعت عمل کنند، کار مشترک و به روز شدن با توسعه، برای انطباق مهارت ها و استفاده از این تغییرات است.

آموزش مداوم به کارمندان، راهی عالی برای رسیدن به این هدف است. باید نیروی کار را به سمت به روزترین فن آوری ها، استراتژی ها و تکنیک ها ببریم. در این صورت کارکنان می فهمندکه چگونه از تغییرات  به نفع برند خود استفاده کنند. برای رسیدن به موفقیت دیجیتال، کسب و کار در سراسر صنایع نیاز به تغییر سرعت و سرمایه گذاری در برنامه های یادگیری و توسعه است که اطمینان حاصل می کند کارمندان در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی و فروش تاکتیک ها هستند.

۷-نوآوری را به کار ببندید!

نوآوری، باعث شده که برندهای تجاری از روش های جدید و برای دسترسی و مشارکت با مشتریان خود، استفاده کنند. در مواجهه با خرابی ها، بسیاری از بخش ها مجبورند خلاق و نوآور باشند تا بتوانند رقابت کنند.

از طریق مراکز نوآوری،  HSBC و JP Morgan درگیر دنیای جدید دیجیتال هستند تا مشتریان خود را بهتر خدمات دهند. افتتاح یک آزمایشگاه نوآوری در آسیا و اقیانوسیه یک سکته  برای HSBC بود که از مرکز برای توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و تلفن همراه استفاده کرد. هدف این آزمایشگاه برای تقویت برنامه جهانی نوآوری بانک است تا آنها بتوانند دسترسی و ارتباط بین المللی را در اختیار بگیرند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

۸-تعداد برندها بیشتر از انسانهاست

با توجه به محبوبیت و نفوذ ، بازاریابی رسانه های اجتماعی باید در استراتژی بازاریابی متمرکز باشد، زیرا مشتریان نیاز به اعتماد و درک شرکتی که از آن خریداری می کنند ، دارند.

یکی از بهترین نمونه هایی از یک شرکت که این مفهوم را به یک هنر تبدیل کرده است، اپل است. بازاریابی استراتژیک تضمین می کند که آگاهی از برند در بین کاربران خود عالی است .در نهایت، اگر یک نام تجاری می خواهد در حال حاضر و در آینده قابل پیش بینی باشد، آنها نیاز به سرمایه گذاری در یک نوع “رادار فرهنگی” با پشت سر گذاشتن تکنولوژی و سیستم عامل در حال تحول دارند. همچنین به سرمایه گذاری در استعدادهای دیجیتال نیاز دارند که می تواند درک سفر مشتری و تفسیر داده ها به منظور ایجاد بینش های آموزنده را به انها بدهد. برندهایی  که توانایی گرفتن اطلاعات و انطباق انها را دارند ، می توانند از رقبای خود در بازاریابی رسانه های اجتماعی پیشی بگیرند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

اسلایدر سایدبار

درباره ما

درباره ما

با توجه به اهمیت رو به رشد مسائلی چون فناوری نوین و مهندسی همچنین تجاری سازی ایده ها در عصر امروز elmono قصد دارد با ایجاد فضایی منحصر به فرد و هوشمندانه و ارائه الگوها و سیستم های نوین به شما قدرت کنترل و ارزش آفرینی انچه را که می دانید اعطا کند در این راستا ما برآنیم با ارائه راه حل های جدید و به اشتراک گذاری اطلاعات علمی پاسخگوی نیازمندی های شما در حوزه های علمی و کسب ثروت از ایده های نو باشیم.