چگونه یک سیستم مدیریت محتوا را برای سایت مان انتخاب کنیم؟

سیستم مدیریت محتوا

مقدمه

در عصر امروز که ما زندگی می کنیم لازمه داشتن یک کسب وکار موفق یک وب سایت برای کسب وکارمان می باشد. ما به عنوان مالک یک شرکت کوچک یا متوسط باید بخشی از بودجه را صرف بخش فناوری اطلاعات، برای کار کردن در وب سایت کنیم. در چنین مواردی شما باید با یک شرکت طراحی وب قرار داد ببندید تا کار طراحی وتوسعه وب سایت شما را انجام دهد. از آن جا که شما از کد گذاری های برنامه نویسی اطلاعی ندارید استفاده از سیستم مدیریت محتوا راه حل مناسبی برای شما خواهد بود.

سیستم های مدیریت محتوا دارای مزایای بسیاری اند که نیازی به دانستن کد نویسی نیز ندارد. اما اگر شما از برنامه نویسان بپرسید که از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنم آن ها به شما پاسخ می دهند که از سیستم مدیریت محتوا استفاده نکنید و به شما وب سایت های سفارشی را  پیشنهاد می دهند که خودشان طراحی می کنند هر چند وب سایت های سفارشی هم ویژگی های به خصوص خود را دارند. سیستم مدیریت محتوا برای کسانی که در مورد برنامه نویسی چیزی نمی دانند  مانند یک هدیه آسمانی می باشد.

معیار های انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا مناسب

صد ها سیستم مدیریت محتوا مانند magento، drupal،joomla، wordpreesو… وجود دارند که هر یک  دارای ویژگی های خاصی می باشند که با توجه به کسب وکار مورد نظرمان باید آن ها را انتخاب کنیم. قبل از انتخاب هر سیستم مدیریت محتوا شما باید  چند سوال از قبیل بودجه، پشتیبانی، گزینه های امنیتی، و آن چه که دقیقأ در وب سایت شما نیاز هست، بپرسید.

حال برخی از ویژگی های مهمی را که باید برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا بررسی شود را مورد بررسی قرار می دهیم؛

  • هزینه ها

بودجه شما اولین چیزی است که به انتخاب شما کمک می کند. هر چند بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا رایگان هستند این ها معمولا سیستم های مدیریت محتوای منبع باز هستند به این معنی که این ها توسط اعضای جامعه خود توسعه ونگهداری می شوند. از سوی دیگر اگر شما یک پلت فرم تجارت الکترونیک بزرگ را توسعه می دهید در دسته های برتر مانند  shopify  قرار می گیرند که هزینه آن ها معمولا بین ۹  تا ۲۹۹ دلار در هر ماه می باشد یا در دسته  bigcommerce که دسته استاندارد می باشد هزینه های آن حدود ۳۰ تا ۲۵۰ دلار می باشد.

  • سهولت در استفاده:

استفاده آسان از سیستم مدیریت محتوا مهم ترین ویژگی برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که امروزه مدرن ترین سیستم های مدیریت محتوا آن را رعایت می کنند. چون شما باید محتویات سایت خود را آپلود کنید  و یا تصاویر و صفحات جدید اضافه کنید و همچنین بتوانید مطالب را اضافه یا اصلاح کنید.

  • SEO:

SEO  یک کلمه کلیدی برای دهه گذشته یا  بیشتر است. و اگر مایل هستید وب سایت خود را به را راحتی توسط مشتریان در  Google  پیدا کنید. باید به بهیه سازی موتورهای جستجو توجه داشته باشید بیش از ۸۰ درصد از ترافیک  وب سایت از موتور های جستجو می آید. ساختار  SEO  که شامل ساختار وب سایت، آدرس های بسیار زیبا، توضیحات متا، کد معتبر و مهم تر از همه محتوای با کیفیت همه چیز هایی است که باید به درستی رعایت شود تا توسط موتور های جستجو به راحتی پیدا شود.

  • امنیت:

امنیت آنلاین همواره مهم بوده است این که سیتم مدیریت محتوای شما باید ضد هک و مقاوم در مقابل حملات سایبری باشد. بنابراین قبل از این که یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید باید یک تحقیق کامل انجام دهید. امروزه اکثر سیستم های مدیریت محتوای مدرن در راستای بهبود امنیت آنلاین خود هستند.

  • پشتیبانی فنی:

شما به یک سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید که به طور مرتب به روز رسانی شود و پشتیبانی ۲۴ ساعته و به صورت زنده ارایه دهد.

دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه هرمزگان

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

اسلایدر سایدبار

درباره ما

درباره ما

با توجه به اهمیت رو به رشد مسائلی چون فناوری نوین و مهندسی همچنین تجاری سازی ایده ها در عصر امروز elmono قصد دارد با ایجاد فضایی منحصر به فرد و هوشمندانه و ارائه الگوها و سیستم های نوین به شما قدرت کنترل و ارزش آفرینی انچه را که می دانید اعطا کند در این راستا ما برآنیم با ارائه راه حل های جدید و به اشتراک گذاری اطلاعات علمی پاسخگوی نیازمندی های شما در حوزه های علمی و کسب ثروت از ایده های نو باشیم.