محاسبه نرخ مشارکت|چگونه نتایج خود را در اینستاگرام اندازه‌گیری کنید!

نرخ مشارکت

درمقاله قبل درباره “بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام” صحبت کردیم.

در این مقاله به محاسبه نرخ مشارکت که یکی از مهم ترین شاخص های پیج های بیزینس است میپردازیم.با ما همراه باشید.

مقدمه

پیگیری عملکرد و نتایج برای هر استراتژی رسانه‌های اجتماعی ضروری است و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید کدام نوع از محتوا برای مخاطبان شما جذاب‌تر بوده است و باعث می‌شود که استراتژی خود را بهینه کنید.

می‌توانید میزان امتیازدهی هر یک از پست‌هایتان را تعیین کنید. مخاطبان از لایک و کامنت هایی که برای شما می‌گذارند یا سؤال‌هایی که از شما می‌پرسند به شما میگویند که از محتوای پیجتان راضی هستند و با اشتیاق آن را دنبال می‌کنند.

محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام

نرخ مشارکت  (engagement rate ) به معنی درصد تعامل یک پیج با فالوورها یا مخاطبینش است. هرچه این تعامل قوی‌تر باشد بهتر است و این به این معنی است که این پیج می‌تواند بر فالوورهایش اثرگذار باشد.

در این صورت اگر این پیج تبلیغاتی بکند فالوورهایش ترغیب به خرید کردن، می‌شوند.

نرخ مشارکت برابر است با مجموع تعداد لایک ها + کامنت ها (کامنت مخاطبان نه جواب‌ها)، تقسیم‌بر تعداد فالوور (دنبال کنندگان) شما در زمان گذاشتن پست.

در اینجا یک مثال را بررسی می‌کنیم:

نرخ مشارکت

پستی که در سمت چپ می بینید ۱۰۱ لایک و ۱۰ کامنت دریافت کرده است که در زمان ارسال، ۲۰۷۸ فالوور(دنبال کننده) داشته است.

بنابراین خواهیم داشت:

  • ۱۰۱ (لابک) + ۱۰ (کامنت) = ۱۱۱
  • ۱۱۱ /۲۰۷۸ =۰٫۰۵۳

پس نرخ مشارکت این پست ۵٫۳ درصد است.

بهترین راه محاسبه این عدد به‌صورت دستی است.

شما باید به‌عنوان جامعه آماری ۱۵ الی ۲۰ پست را انتخاب کنید و نرخ مشارکت آن‌ها را محاسبه کنید و میانگین آن‌ها می‌شود میانگین کل پیج شما.

اهمیت نرخ مشارکت در تبلیغات

اگر به‌منظور کار تجاری قرار است تصمیم‌گیری صورت بگیرد، جامعه آماری خود را از بین پست‌های اصلی آن پیج انتخاب کنید نه به‌طور مثال عکس‌های شخصی گذاشته‌شده در آن پیج.

نرخ مشارکت با بالا رفتن تعداد فالوور کمتر می‌شود یعنی ۱۰۰۰ تا از یک‌میلیون فالوور با ۱۰۰۰ تا از ۳۰۰۰۰ فالوور قابل‌مقایسه نیستند؛ و پیج ۳۰۰۰۰ تایی ارزش بیشتری دارد. اگر نرخ مشارکت پیجی پایین باشد به این معنی است که ارزش تجاری پایینی دارد.

بررسی نرخ مشارکت بر اساس تعداد فالوور های هر پیج:

  • اگر تعداد فالوور ها بین ۵۰۰-۱۰۰۰۰ باشد، نرخ مشارکت اگر بین ۲۵-۵۰ درصد باشد این پیج ارزش تجاری دارد.
  • برای پیج هایی فالوور هایی ۱۰ بین هزار تا ۱ میلیون دارند، نرخ مشارکت خوب بین ۵-۲۵ درصد است.
  • و برای پیج هایی که فالوور های بالای ۱ میلیون دارند، نرخ مشارکت خوب بین ۲-۵ درصد است.

تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام Buffer

تجزیه‌وتحلیل بافر شمارا قادر می‌سازد با معیارهای کلیدی شبکه‌هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام را بررسی کنید.

در برنامه‌های Buffer به تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام پرداخته می‌شود، شما می‌توانید هر پست را از طریق محبوبیت، بیشترین لایک و بیشتر کامنت دسته‌بندی کنید. شما همچنین می‌توانید هر زمان‌بندی سفارشی را انتخاب کنید یا از ایستگاه از پیش تنظیم مانند ۷، ۳۰ یا ۹۰ روز استفاده کنید.

این‌یک روش فوق‌العاده برای نگه‌داشتن چشم‌انداز در روند و انجام چه‌کاری است.نرخ مشارکت

علاوه بر این آمارها، می‌توانید از Buffer برای اینستاگرام نیز استفاده کنید:

  • پیگیری عملکرد پست
  • نظارت بر روند اینستاگرام
  • پیگیری نظرات و استفاده از هشتک
  • تعامل مخاطب (نرخ مشارکت) را اندازه‌گیری کنید
  • گزارش در چندین پروفایل

تجزیه‌وتحلیل می‌تواند به شما کمک کند تأثیر محتوای خود، برنامه و فرکانس ارسال در اینستاگرام ببینید؛ و اثر این موارد را بر مهم‌ترین شاخص‌های اینستاگرام که لایک و کامنت هست، مشاهده کنید.

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

اسلایدر سایدبار

درباره ما

درباره ما

با توجه به اهمیت رو به رشد مسائلی چون فناوری نوین و مهندسی همچنین تجاری سازی ایده ها در عصر امروز elmono قصد دارد با ایجاد فضایی منحصر به فرد و هوشمندانه و ارائه الگوها و سیستم های نوین به شما قدرت کنترل و ارزش آفرینی انچه را که می دانید اعطا کند در این راستا ما برآنیم با ارائه راه حل های جدید و به اشتراک گذاری اطلاعات علمی پاسخگوی نیازمندی های شما در حوزه های علمی و کسب ثروت از ایده های نو باشیم.